Автор Тема: Реєстрація ПН/РК після зміни КЕП керівництва  (Прочитано 109 раз)

0 Пользователей и 1 Гость просматривают эту тему.

11 Мая 2021, 10:28:14
Прочитано 109 раз

denwer

  • Администратор

  • Оффлайн
  • *****

  • 3489
  • Пол
    Мужской

    Мужской
В кінці квітня 2021 року ДПСУ впровадило новий контроль на приймальному шлюзі для відслідковування чинності КЕП осіб, якими підписано ПН/РК на дату складання такого документа.

Відповідно, користувачі, у разі зміни керівництва на підприємстві, отримують квитанції з текстом помилки: «Документ не може бути прийнятий - Порушено вимоги статті 6 ЗУ «Про електронні документи та електронний документообіг» - кваліфікований електронний підпис особи ІПН Прізвище І’мя, яким засвідчено електронний документ, не є чинним на дату складання податкової накладної.

ДПСУ вважає, що у разі зміни керівника на підприємстві (автора, який набуває статусу СЕД шляхом приєднання до Договору та надає право підпису електронних документів іншим особам, яким делеговано право підпису), електронний документ, який був створений на дату дії повноважень попереднього керівника, але не підписаний чинним КЕП, вважається не завершеним (створеним) згідно вимоги статті 6 ЗУ «Про електронні документи та електронний документообіг» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/851-15#Text, якими зазначено, що  накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа.
Новий керівник та відповідальні особи не можуть підписати такий документ, оскільки діють в рамках іншого Договору, дата набрання чинності якого відрізняється від дати створення електронного документу.
Нагадаємо, 01.09.2020 набув чинності наказ Мінфіна від 06.01.2020 р. №261 «Про внесення змін до Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами», згідно якого автор набуває статусу СЕД з дати приєднання до Договору, примірну форму якого визначено у Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.
Для надання права підпису електронних документів іншим особам, яким делеговано право підпису, автор повідомляє про таких осіб контролюючий орган, шляхом направлення Повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого електронного підпису.
Дія Договору та пов'язаних з ним Повідомлень припиняється за наявності однієї з таких підстав, зокрема отримання інформації з Єдиного державного реєстру про зміну керівника, сторони Договору.

Таким чином, для успішної реєстрації ПН/РК, рекомендуємо:
1.   У разі зміни керівника робити ревізію всіх електронних документів, які потребують підписання, та підписувати їх своєчасно. Сертифікати КЕП нового керівника реєструвати відразу після блокування КЕП попереднього керівника.
2.   Повторно відправити "Повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого електронного підпису" для реєстрації сертифікатів підписанта, але з датою в Повідомленні першого документу ПН/РК, на який прийшла квитанція з текстом помилки, описаним вище.
3.   Змінити підписанта. Якщо на підприємстві є кілька осіб, що мають право підпису ПН/РК, то підписати ПН/РК іншим ключем, строк дії якого не закінчувався.